Stowarzyszenie Rzeczpospolita Babska

STATUT:

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Stowarzyszenie Rzeczpospolita Babska Strona Główna -> Statut RP Babskiej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ejcz
Administrator



Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:42, 29 Paź 2006    Temat postu: STATUT:

STOWARZYSZENIA
„RZECZPOSPOLITA BABSKA”



ROZDZIAŁ I


Postanowienia ogólne

§ 1

1. Nazwa stowarzyszenia brzmi: „Stowarzyszenie Rzeczpospolita Babska”, zwane dalej „Stowarzyszeniem”.
2. Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach nie zarobkowych oraz organizacją niezależną politycznie i światopoglądowo.



§ 2

1. Stowarzyszenie działa w oparciu o przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach (tekst jednolity: Dz.U. z roku 2001, Nr 79, poz. 855, z późn.zm.), zwanej dalej „Ustawą” oraz na podstawie niniejszego Statutu.
2. Stowarzyszenie zostaje utworzone na czas nieoznaczony.



§ 3

1. Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Toruń.
2. Stowarzyszenie działa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z obowiązującym w Polsce porządkiem prawnym.
3. Stowarzyszenie może przystępować do innych organizacji, w tym do organizacji międzynarodowych, jeżeli nie narusza to zobowiązań wynikających z umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną.
4. Stowarzyszenie może założyć związek stowarzyszeń, zgodnie z zasadami określonymi w Ustawie.



§ 4

1. Stowarzyszenie uzyska osobowość prawną i rozpocznie swoją działalność z chwilą wpisania go do Krajowego Rejestru Sądowego.
2. Stowarzyszenie może używać przyjętego godła, pieczęci i innych znaków oraz symboli graficznych, a także ustanawiać odznaczenia za szczególne zasługi dla Stowarzyszenia.




ROZDZIAŁ II

Cele Stowarzyszenia i sposoby ich realizacji

§ 5

1. Cele Stowarzyszenia to:
1. wszechstronna aktywizacja kobiet w życiu społecznym, zawodowym, ekonomicznym, politycznym, naukowym i kulturalnym,
2. przeciwdziałanie dyskryminacji ze względu na płeć we wszystkich dziedzinach życia,
3. rozwój społeczeństwa otwartego i obywatelskiego,
4. inicjowanie, promowanie i wspieranie aktywności społecznej kobiet w zakresie rozwiązywania problemów społecznych.
2. Nadrzędną zasadą działania Stowarzyszenia jest prymat interesów grupowych kobiet nad indywidualnymi interesami jego członków.



§ 6

Działania statutowe Stowarzyszenia dotyczą inicjatyw na rzecz:

1. wszechstronnego rozwoju i edukacji kobiet,
2. zwiększenia udziału kobiet w życiu publicznym, w tym politycznym, społecznym, naukowym, zawodowym i kulturalnym,
3. przeciwdziałania zjawiskom ignorowania problemów społecznych w oparciu o stereotypy i uprzedzenia, ze szczególnym uwzględnieniem praw kobiet i dzieci oraz osób dyskryminowanych ze względu na status społeczny lub pochodzenie,
4. upowszechniania i ochrony praw kobiet, równouprawnienia kobiet i mężczyzn oraz równych szans we wszystkich dziedzinach życia, bez względu na płeć,
5. zwalczania przemocy wobec kobiet i dzieci,
6. inicjowania i realizacji programów edukacyjnych oraz kampanii informacyjnych przyczyniających się do wzrostu zainteresowania działalnością społeczną, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet,
7. wspierania rozwoju demokracji i społeczeństwa obywatelskiego przez promowanie uczestnictwa obywateli w życiu społeczności lokalnych i kreowania postaw prospołecznych, ze szczególnym uwzględnieniem zwalczania zjawisk wykluczenia i patologii społecznych,
8. kreowania przedsiębiorczości kobiet, w tym propagowania podejmowania i prowadzenia przez kobiety działalności gospodarczej,
9. integracji kobiet obcego pochodzenia ze środowiskiem miejsca zamieszkania w Polsce oraz podtrzymywania więzi z krajem i środowiskiem pochodzenia przez Polki przebywające zagranicą,
10. promocji zasad etyki i dobrych obyczajów wśród kobiet,
11. propagowania wśród kobiet idei wolontariatu, dobroczynności i działalności charytatywnej,
12. promocji i ochrony zdrowia,
13. promocji i rozwoju kultury i sztuki oraz ochrony polskich tradycji i dóbr kultury,
14. wspomagania szkoleniowo-informacyjnego lokalnych społeczności i organizacji,
15. inicjowania trwałej i partnerskiej współpracy organizacji pozarządowych z władzami oraz administracją państwową i samorządową, a także z innymi podmiotami, w zakresie rozwiązywania problemów społecznych.



§ 7

Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:

1. kampanie informacyjno-edukacyjne oraz prezentowanie swojego stanowiska w mediach,
2. publikację materiałów (książek, biuletynów, broszur) związanych z realizacją celów statutowych,
3. prowadzenie działalności doradczej, szkoleniowej i informacyjnej związanej z realizacją celów statutowych,
4. organizowanie konferencji, seminariów i kampanii celem zasygnalizowania lub rozwiązania konkretnych problemów społecznych,
5. prowadzenie prac naukowo-badawczych związanych z realizacją celów statutowych,
6. organizowanie czasu wolnego kobiet,
7. prowadzenie działalności integrującej członków Stowarzyszenia, a w szczególności organizację imprez kulturalnych, rekreacyjnych i rozrywkowych,
8. współpracę z organizacjami pozarządowymi oraz związkami i sieciami organizacji krajowych i zagranicznych, a także z miastami partnerskimi Torunia,
9. współpracę z instytucjami wspierającymi rozwój inicjatyw i organizacji pozarządowych, w szczególności z organami i instytucjami administracji państwowej i samorządowej,



§ 8

Realizując zdefiniowane powyżej cele, Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej własnych członków, jednakże może zatrudniać pracowników do prowadzenia poszczególnych kategorii spraw.


ROZDZIAŁ III

Prawa i obowiązki członków

§ 9

Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:

1. zwyczajnych,
2. wspierających,
3. honorowych.



§ 10

1. Z zastrzeżeniem treści ust. 2 i 3, członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może być każda osoba fizyczna płci żeńskiej posiadająca obywatelstwo polskie oraz pełną zdolność do czynności prawnych oraz nie pozbawiona praw publicznych.
2. Członkiem zwyczajnym może być także cudzoziemka, która spełnia wszystkie warunki określone w ust. 1, z wyjątkiem warunku posiadania obywatelstwa polskiego.
3. Członkostwo zwyczajne nabywają:
1. osoby które uchwaliły niniejszy statut – z chwilą rejestracji Stowarzyszenia w Krajowym Rejestrze Sądowym,
2. osoby, które złożą wypełnioną deklarację członkowską – z chwilą podjęcia przez Zarząd Stowarzyszenia zwykłą większością głosów uchwały o przyjęciu kandydatki w poczet członków zwyczajnych.



§ 11

Do obowiązków członka zwyczajnego należy w szczególności:

1. przestrzeganie postanowień statutu oraz innych wewnętrznych regulacji Stowarzyszenia, w tym uchwał jego władz, pod warunkiem że są one w pełni zgodne z Ustawą i obowiązującym prawem,
2. czynne uczestnictwo w realizacji statutowych celów Stowarzyszenia,
3. propagowanie idei Stowarzyszenia i pozyskiwanie nowych członków,
4. regularne opłacanie składek członkowskich,
5. etyczne zachowanie w sferze zawodowej i społecznej.



§ 12

Członek zwyczajny ma prawo brać pełny udział w działalności Stowarzyszenia, w szczególności:

1. wybierać i być wybieranym do władz Stowarzyszenia, tj. posiada czynne i bierne prawo wyborcze,
2. uczestniczyć z głosem stanowiącym w Walnym Zebraniu,
3. zgłaszać wnioski i postulaty dotyczące działalności Stowarzyszenia,
4. korzystać z pomocy Stowarzyszenia,
5. posiadać legitymację członkowską Stowarzyszenia.



§ 13

1. Członkiem wspierającym Stowarzyszenia może być każda osoba fizyczna płci żeńskiej lub osoba prawna zainteresowana merytoryczną działalnością Stowarzyszenia, która zadeklaruje Stowarzyszeniu pomoc w dowolnej formie (w tym w postaci świadczeń osobistych, pomocy finansowej, rzeczowej, etc.), a także która złoży pisemny wniosek i zostanie przyjęta przez Zarząd w poczet członków wspierającym na zasadach określonych w § 11 ust. 3 pkt b).
2. Członek wspierający posiada prawa określone w § 13 pkt 3 i 4 oraz prawo uczestniczenia w Walnym Zebraniu z głosem doradczym, z zastrzeżeniem treści ust.3.
3. Osoba prawna będąca członkiem wspierającym działa w Stowarzyszeniu za pośrednictwem swojego przedstawiciela płci żeńskiej.



§ 14

1. Członkiem honorowym Stowarzyszenia może zostać dowolna osoba fizyczna szczególnie zasłużona dla realizacji jego celów statutowych. Członkostwo honorowe nadaje Walne Zebranie w drodze uchwały podjętej zwykłą większością głosów, na wniosek Zarządu.
2. Członek honorowy posiada wszystkie prawa członka zwyczajnego, a jednocześnie jest zwolniony z obowiązku opłacania składek.



§ 15

1. Utrata członkostwa Stowarzyszenia następuje na skutek:
1. śmierci osoby fizycznej lub likwidacji osoby prawnej,
2. pisemnej rezygnacji złożonej Zarządowi przez członka,
3. wykluczenia członka przez Zarząd z powodu:
1. działania na szkodę Stowarzyszenia,
2. działania sprzecznego ze statutem, wewnętrznymi regulacjami Stowarzyszenia, w tym uchwałami jego władz,
3. popełnienia czynu niegodnego członka Stowarzyszenia, w szczególności czynu zabronionego,
4. utraty praw obywatelskich na mocy prawomocnego wyroku sądowego,
5. zalegania z opłatą składek członkowskich za więcej niż 6 miesięcy, po uprzednim bezskutecznym pisemnym upomnieniu.
2. Do procedury wykluczenia członka mają zastosowanie postanowienia § 11 ust. 3 pkt b).



§ 16

1. Od uchwały Zarządu w przedmiocie wykluczenia członka przysługuje mu odwołanie do Walnego Zebrania, złożone na co najmniej 30 dni przed terminem jego odbycia.
2. Odwołanie od uchwały Zarządu w przedmiocie wykluczenia jest rozpatrywane w drodze uchwały Walnego Zebrania podjętej zwykłą większością głosów. Jeśli odwołujący się członek jest obecny na Walnym Zebraniu, podjęcie uchwały powinno nastąpić po wysłuchaniu Zarządu i odwołującego się, chyba że odwołujący się nie chce zabrać głosu.




ROZDZIAŁ IV


Władze Stowarzyszenia

§ 17

Władzami Stowarzyszenia są:

1. Walne Zebranie Członków, zwane dalej „Walnym Zebraniem”,
2. Komisja Rewizyjna,
3. Zarząd.



§ 18

1. Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa cztery lata. Ilość kadencji jest nieograniczona.
2. W przypadku rezygnacji z funkcji przez członka Zarządu lub Komisji Rewizyjnej w czasie trwania kadencji, pozostałym członkom tych władz przysługuje prawo dokooptowania członka. Liczba członków dokooptowanych nie może jednak przekraczać 1/3 statutowej liczby członków danego organu.
3. Kadencja wszystkich członków Zarządu lub Komisji Rewizyjnej kończy się jednocześnie – w dniu odbycia sprawozdawczo-wyborczego Walnego Zebrania.



§ 19

1. Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych statutem, uchwały wszystkich władz Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy ich członków uprawnionych do głosowania.
2. Przy podejmowaniu uchwał członkowi władz przysługuje jeden głos.



§ 20

1. Walne Zebranie jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
2. Walne Zebrania mogą być zwyczajne lub nadzwyczajne.
3. Na co najmniej 14 dni przed wyznaczonym terminem Walnego Zebrania, Zarząd informuje pisemnie członków Stowarzyszenia o jego miejscu, terminie i porządku obrad.
4. Obrady Walnego Zebrania są protokołowane. Załącznikiem do protokołu jest lista obecności.
5. Walnemu Zebraniu przewodniczy Prezes Zarządu, chyba że Walne Zebranie powierzy prowadzenie go innemu członkowi Stowarzyszenia.
6. W Walnym Zebraniu powinni w miarę możliwości uczestniczyć członkowie pozostałych Władz Stowarzyszenia.



§ 21

1. Zwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd co najmniej raz w roku – w terminie do końca maja roku następującego po upływie roku obrachunkowego lub co cztery lata jako sprawozdawczo-wyborcze.
2. Zwyczajne roczne Walne Zebranie i sprawozdawczo-wyborcze Walne Zebranie może odbyć się w tym samym terminie, jako jedno Walne Zebranie.
3. Przedmiotem obrad zwyczajnego corocznego Walnego Zebrania musi być w szczególności:
1. rozpatrzenie i zatwierdzenie rocznego sprawozdania finansowego, w tym sprawozdania Zarządu,
2. udzielenie absolutorium członkom Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
3. podjęcie decyzji w przedmiocie pokrycia straty.
4. Przedmiotem sprawozdawczo-wyborczego Walnego Zebrania musi być:
1. udzielenie absolutorium ustępującym członkom Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
2. wybór członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej na następną kadencję.
5. W przypadku nie udzielenia absolutorium członkowi Zarządu lub Komisji Rewizyjnej nie można takiego członka wybrać w skład Zarządu ani Komisji Rewizyjnej.
6. Udzielenie absolutorium członkowi Zarządu następuje po uzyskaniu opinii Komisji Rewizyjnej.
7. Członek Zarządu lub Komisji Rewizyjnej jest wyłączony od głosowania nad absolutorium dla jego osoby lub od głosowania nad absolutorium dla wszystkich członków organu, którego jest członkiem.



§ 22

Poza sprawami wymienionymi w § 22 i w innych postanowieniach statutu, do kompetencji Walnego Zebrania należy:

1. ustalanie w drodze uchwały głównych kierunków działalności merytorycznej i finansowej Stowarzyszenia,
2. powoływanie, z zastrzeżeniem treści § 19 ust. 2, § 27 ust. 4 i § 28 ust. 3, odwoływanie i zawieszanie w czynnościach członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
3. podjęcie uchwały o pociągnięciu do odpowiedzialności wobec Stowarzyszenia członka jego władz,
4. nadzór nad uchwałami Zarządu i Komisji Rewizyjnej, w tym ich uchylanie lub zmiana jeśli są niezgodne z Ustawą, innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, statutem lub uchwałami Walnego Zebrania,
5. rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu w przedmiocie utraty członkostwa,
6. ustalanie wysokości składek członkowskich, z zastrzeżeniem treści § 33 ust. 1,
7. zmiana statutu,
8. rozwiązanie Stowarzyszenia,
9. nadawanie godności członka honorowego,
10. inne sprawy nie zastrzeżone do kompetencji Zarządu lub Komisji Rewizyjnej.



§ 23

1. Nadzwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd:
1. w przypadkach określonych statutem lub z własnej inicjatywy,
2. na pisemny wniosek Komisji Rewizyjnej lub 1/3 liczby członków zwyczajnych, określający zarazem proponowany porządek obrad,
2. W razie nie zwołania przez Zarząd nadzwyczajnego Walnego Zebrania w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt b, takie Zebranie może zostać zwołane przez Komisję Rewizyjną lub 1/3 członków zwyczajnych. W takim przypadku stosuje się postanowienia § 21 ust. 3.



§ 24

1. W przypadku braku quorum wymaganego podczas Walnego Zebrania („I termin”), niezwłocznie zwołuje się kolejne Walne Zebranie („II termin”), którego uchwały są ważne bez względu na ilość uczestniczących w nim członków.
2. Uchwały w przedmiocie zmiany statutu lub rozwiązania Stowarzyszenia zapada większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania w I terminie oraz bez względu na liczbę obecnych w II terminie.



§ 25

1. Organem kontroli wewnętrznej Stowarzyszenia jest Komisja Rewizyjna.
2. Komisja Rewizyjna składa się trzech osób: Przewodniczącej, Wiceprzewodniczącej i członka.
3. W uzasadnionych przypadkach, Walne Zebranie może powołać w skład Komisji Rewizyjnej osobę fizyczną nie będącą członkiem Stowarzyszenia.



§ 26

1. Do kompetencji i obowiązków Komisji Rewizyjnej należy nadzór nad sprawami finansowymi Stowarzyszenia oraz kontrola zgodności działań Zarządu z prawem, statutem i uchwałami Walnego Zebrania i Komisji Rewizyjnej.
2. Ponadto do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
1. przygotowywanie projektów rocznych budżetów Stowarzyszenia, o ile Komisja uzna, że wielkość przychodów i kosztów Stowarzyszenia tego wymaga,
2. wszechstronna kontrola działalności Stowarzyszenia dokonywana przed rocznym Walnym Zebraniem oraz składanie Walnemu Zebraniu sprawozdania z takiej kontroli,
3. podejmowanie decyzji o zewnętrznym audycie finansowym lub prawnym i wybór podmiotu przeprowadzającego taki audyt lub badanie sprawozdania finansowego,
4. podejmowanie decyzji w sprawie wynagrodzeń i innych świadczeń dla pracowników Stowarzyszenia oraz osób świadczących Stowarzyszeniu usługi prawne lub rachunkowe na podstawie umowy cywilnoprawnej, a także decyzji o zwrocie członkom Zarządu uzasadnionych kosztów poniesionych przy wykonywaniu przez nich funkcji,
5. wyrażanie opinii o absolutorium dla członków Zarządu.
3. W związku z wykonywaniem funkcji kontrolnych i nadzorczych, Komisji Rewizyjnej przysługuje prawo wglądu we wszystkie dokumenty Stowarzyszenia oraz prawo domagania się wyjaśnień od członków Zarządu i pracowników lub współpracowników Stowarzyszenia.
4. Pierwszy skład Komisji Rewizyjnej, którego kadencja kończy się na pierwszym Walnym Zebraniu odbytym w 2007 roku, został wybrany przez założycieli Stowarzyszenia przy uchwalaniu niniejszego statutu.



§ 27

1. Zarząd składa się z pięciu osób: Prezesa, Wiceprezesa, Sekretarza, Skarbnika i członka, wybieranych przez Walne Zebranie spośród członków Stowarzyszenia, z zastrzeżeniem treści ust. 2 i 3.
2. Walne Zebranie może powołać w skład Zarządu osobę fizyczną nie będącą członkiem Stowarzyszenia, co wymaga uchwały podjętej większością 2/3 głosów członków obecnych na Zebraniu.
3. Pierwszy skład Zarządu, którego kadencja kończy się na pierwszym Walnym Zebraniu odbytym w 2007 roku, został wybrany przez założycieli Stowarzyszenia przy uchwalaniu niniejszego statutu.



§ 28

Do kompetencji i obowiązków Zarządu należy:

1. reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i składanie w jego imieniu oświadczeń woli,
2. zarządzanie Stowarzyszeniem i administrowanie jego majątkiem,
3. ustalanie szczegółowych kierunków działania Stowarzyszenia,
4. uchwalanie rocznego budżetu, o ile jego projekt został przygotowany przez Komisję Rewizyjną,
5. realizowanie uchwał Walnego Zebrania i Komisji Rewizyjnej,
6. sporządzanie corocznego sprawozdania finansowego, w tym sprawozdania Zarządu,
7. podejmowanie uchwał w przedmiocie nabycia i utraty członkostwa Stowarzyszenia,
8. podejmowanie, w porozumieniu z Komisją Rewizyjną, decyzji o nawiązaniu i rozwiązaniu stosunku pracy z pracownikami Stowarzyszenia,
9. rozpatrywanie sporów pomiędzy członkami w zakresie działalności Stowarzyszenia,
10. ustanawianie i nadawanie odznaczeń Stowarzyszenia,
11. wnioskowanie o nadanie przez Walne Zebranie członkostwa honorowego
12. niezwłoczne zawiadamianie sądu rejestrowego o zmianach statutu oraz zmianach w składzie Zarządu lub Komisji Rewizyjnej.



§ 29

1. Z zastrzeżeniem treści ust. 4, do reprezentowania (składania oświadczeń woli) w imieniu Stowarzyszenia uprawnieni są Prezes lub Wiceprezes Zarządu łącznie z innym członkiem Zarządu.
2. Dokonanie czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu, wymaga uprzedniej uchwały wszystkich członków Zarządu oraz pisemnej zgody Komisji Rewizyjnej.
3. Przez czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu rozumie się w szczególności:
1. zaciągnięcie lub udzielenie kredytu lub pożyczki,
2. nabycie lub zbycie środka trwałego w rozumieniu przepisów podatkowych, w tym nabycie lub zbycie nieruchomości,
3. tworzenie spółek, albo nabywanie (obejmowanie) i zbywanie akcji lub udziałów spółek,
4. przystępowanie do innych podmiotów jako członek lub udziałowiec,
5. udzielenie osobie trzeciej gwarancji lub poręczenia,
6. wystawienie lub poręczenie weksla,
7. zaciąganie przez Stowarzyszenie zobowiązań finansowych o jednorazowej wartości przekraczającej brutto kwotę 10.000 złotych,
8. zawieranie wszelkich umów nie związanych z działalnością prowadzoną przez Stowarzyszenie,
9. świadczenia nieodpłatne dla osób trzecich, przy czym za takie świadczenia nie uznaje się świadczeń wykonywanych przez Stowarzyszenie w ramach doradztwa, szkoleń, konferencji, seminariów, etc. oraz imprez naukowych, kulturalnych, sportowych, turystycznych, rekreacyjnych lub rozrywkowych organizowanych przez Stowarzyszenie dla jego członków i sympatyków.
4. Procedurę podjęcia działalności gospodarczej określa § 9 ust. 3 i 4 statutu.
5. Oświadczenia nie skutkujące zaciągnięciem zobowiązań finansowych przez Stowarzyszenie są ważne z podpisem Prezesa lub Wiceprezesa Zarządu.




ROZDZIAŁ V

Majątek i finanse Stowarzyszenia

§ 30

1. Majątek Stowarzyszenia powstaje ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z własnej działalności gospodarczej, dochodów z majątku Stowarzyszenia oraz z ofiarności publicznej
2. Z zachowaniem obowiązujących przepisów, Stowarzyszenie może przyjmować dotacje, subwencje, granty, subsydia, darowizny, spadki i zapisy oraz korzystać z ofiarności publicznej.
3. Majątek Stowarzyszenia przeznacza się na jego działalność statutową i administracyjną.



§ 31

1. Gospodarka finansowa Stowarzyszenia jest prowadzona zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a jego rachunkowość zgodnie z przepisami o rachunkowości.
2. Rokiem obrachunkowym (obrotowym) Stowarzyszenia jest rok kalendarzowy.
3. Zarząd zobowiązany jest zapewnić Stowarzyszeniu obsługę rachunkową wykonywaną przez pracownika lub podmiot uprawniony do prowadzenia ksiąg.



§ 32

1. Do czasu odbycia pierwszego Walnego Zebrania w 2007 roku, założyciele Stowarzyszenia ustalają składkę miesięczną dla każdego członka zwyczajnego i wspierającego w kwocie 10 złotych, płatną do 15 dnia każdego miesiąca kalendarzowego, począwszy od miesiąca czerwca 2006 roku.
2. Zmiana wysokości lub terminu płatności składki członkowskiej przez Walne Zebranie nie będzie stanowiła zmiany niniejszego statutu.

§ 33

1. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach.
2. Dochód z działalności gospodarczej Stowarzyszenia może służyć wyłącznie realizacji jego celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału pomiędzy członków.
3. Podjęcie działalności gospodarczej przez Stowarzyszenie wymaga wspólnej uchwały Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej. Uchwała taka podejmowana jest zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej.
4. Po podjęciu uchwały, o której mowa w ust. 3 oraz rejestracji Stowarzyszenia w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Stowarzyszenie może rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie:
1. działalność wydawnicza; poligrafia i reprodukcja zapisanych nośników informacji,
2. pozostała sprzedaż hurtowa,
3. handel detaliczny prowadzony poza siecią sklepową,
4. hotele i restauracje,
5. działalność związana z turystyką,
6. działalność kurierska,
7. działalność pomocnicza związana z pośrednictwem finansowym i ubezpieczeniami,
8. obsługa nieruchomości,
9. informatyka,
10. reklama,
11. działalność związana z rekrutacją i udostępnianiem pracowników,
12. sprzątanie i czyszczenie obiektów,
13. działalność komercyjna gdzie indziej nie sklasyfikowana,
14. edukacja,
15. pozostała działalność związana z ochroną zdrowia ludzkiego,
16. opieka wychowawcza i społeczna,
17. działalność związana z kulturą, rekreacją i sportem.
5. Podjęcie uchwały określonej powyżej w ust. 3 nie będzie stanowiło zmiany niniejszego Statutu.





ROZDZIAŁ VI


Postanowienia końcowe

§ 34

W razie rozwiązania się Stowarzyszenia na podstawie uchwały Walnego Zebrania, likwidatorami Stowarzyszenia będą członkowie jego ostatniego Zarządu, chyba że uchwała Walnego Zebrania w przedmiocie rozwiązania Stowarzyszenia będzie stanowić inaczej.

§ 35

1. Majątek zlikwidowanego Stowarzyszenia przeznacza się na cel określony uchwałą Walnego Zebrania członków w przedmiocie likwidacji Stowarzyszenia. W razie braku postanowienia uchwały w tej sprawie, o przeznaczeniu majątku na określony cel społeczny orzeknie sąd.
2. Koszty likwidacji pokrywa się z majątku likwidowanego Stowarzyszenia.



§ 36

Koszty rejestracji Stowarzyszenia ponoszą solidarnie założyciele.

§ 37

W sprawach nieuregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie przepisy Ustawy i innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Stowarzyszenie Rzeczpospolita Babska Strona Główna -> Statut RP Babskiej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Flower Power phpBB theme by Flowers Online.
Regulamin